Met lede ogen constateren wij dat er een prijzenoorlog is uitgebroken van over elkaar rollende aanbiedingen van truffels. Vooral via online wordt gestunt met; twee halen, één betalen tot zelfs kilo knallers aan toe waar de reclamecampagnes van de ALDI of LIDL niets bij zijn.
Het VLOS roept haar leden op om ver weg te blijven van dit soort agressieve verkoopmethodes. Met een psycho-actieve stof stunt je niet! En al helemaal niet met truffels dat voor elke consument een ingrijpende ervaring betekent; niet voor niets omschreven als magisch. En om een dergelijke intense ervaring in goede banen te leiden moet de verkoop zich richten op verantwoord gebruik, op leeftijdscontrole, op adviezen in de dosering en niet op gestunt met kiloknallers.
Maar dat niet alleen, met dergelijke gestunt gaat er ook een volstrekt verkeerd signaal uit naar de samenleving, de media, de politiek tot uiteindelijk de regering. Wij zijn ervan overtuigd dat zodra daar de “magische truffels prijzenfestijn” onder de aandacht komt dit tot veel verontwaardiging zal leiden. En we weten maar al te goed dat zodra verontwaardiging de overhand krijgt dit onherroepelijk tot een verbod leidt. Vele smartproducten gingen ons voor met die van Paddo’s nog het diepst in ons collectief geheugen.
Wij verzoeken daarom eenieder ver weg te blijven van het gestunt met truffels. Dit niet alleen vanuit het oogpunt van de consument, het respect voor de magie voor de truffel maar ook in het belang van ons allemaal. Na meer dan 25 jaar bloed, zweet en tranen strijd voor een volwassen smartbranche kan door dat gestunt de overheid met één pennenstreek de truffels op de lijst met verboden middelen zetten. Laten we er alsjeblieft met z'n allen voor zorgen dat dit nooit en te nimmer zal gebeuren!